Photo Diary #54 | Eerste week vakantie, genieten geblazen!

Goedemorgen! Het is weer tijd voor een nieuwe Photo Diary en ik kan je vertellen; er zitten veel foto’s in. Stijn en ik hebben heerlijk 2 weken vakantie en hoewel we niet op reis gaan, vermaken we ons prima! We zijn dagjes uit geweest, hebben tot nu toe al leuke dingen gedaan en aankomende week staan ook nog dingen op de planning. In deze Diary neem ik je mee in onze eerste week vakantie, waarin we o.a. gingen barbecueën bij mijn ouders, bootje gingen varen in Giethoorn en een dag naar Amsterdam gingen. Lees je mee?

Zaterdag 19, zondag 20 en maandag 21 mei

Eigenlijk was deze foto van vrijdag de 18e, de dag waarop we vakantie hadden. Yes! Ik had een afspraak staan voor mijn nagels en koos voor een fris en zomers kleurtje.

Het weekend waren we lekker bij mijn ouders in Hoogeveen, goed begin van de vakantie! Stijn ging samen met mijn vader op auto-jacht want A: ik heb er toch geen verstand van en B: ik zie de lol er niet van in, haha. Ik dook met mijn moeder en zusje het archief in om oude foto’s te bekijken. Ik had namelijk een boek gekocht voor schoolfoto’s (basisschool + middelbare school), dus ik had alle klassenfoto’s en pasfoto’s nodig. Het boek is zeker een aanrader! Vooral als je alle schoolfoto’s mooi gebundeld wilt hebben zonder dat ze los slingeren bij je thuis. Het boek is ook online te koop!

Stijn en mijn vader kwamen thuis met een nieuwe auto voor ons, whoe! De auto van Stijn hebben we in laten ruilen, aangezien hij wat mankementen had en niet heel erg zuinig is. Het is een Ford Fiësta en ik vind ‘m tof!

Zondag was een heerlijke maar warme dag. ’s Middags hebben we een stuk gewandeld en de rest van de dag zaten we lekker in de tuin. We speelden spelletjes en ’s avonds ging de barbecue aan!

Woensdag 23 mei

Woensdag gingen we een dagje naar Giethoorn, het was een perfecte dag ervoor! We waren er op tijd, dus het was heel rustig op het water. Heerlijk om zo te varen, lekker toeristisch haha!

We huurden een boot voor 3 uur lang, dus we konden lekker rustig aan doen. We voeren een toeristische route, stopten nog even langs een kade om een hapje te eten en gingen daarna weer met volle vaart verder. Een lekker dagje zo, en het weer was ook fantastisch! Na het varen liepen we Giethoorn nog door en bekeken we wat winkeltjes.

Op de terugweg stopten we in Meppel om een hapje te eten. We gingen voor tapas bij het restaurant Prestige. Prima eten en een gezellige sfeer!

Zaterdag 26 mei

We maken een sprongetje naar zaterdag. Donderdag en vrijdag waren we lekker in huis aan het klungelen, niet veel bijzonders in elk geval. Zaterdag waren we op tijd uit de veren om met de trein naar Amsterdam te gaan. Dit mooie kiekje maakte ik op station Amersfoort trouwens!

De reden waarom we naar Amsterdam gingen, was het Sushi Festival wat afgelopen weekend gaande was. We hadden er geen verwachting bij, dus lieten ons verrassen! Ik zal je een kleine impressie geven!

Er stond een enorme bar met bovenop een ronddraaiende band waarop allemaal bordjes stonden met sushi. Elk bordje had een kleur en elke kleur had een bepaalde prijs. Super grappig om dit eens in het echt te zien!

Het terrein was niet heel erg groot, maar alles was zo leuk aangekleed! Er waren veel mogelijkheden om dingen te proeven, heel unieke dingen. Het enige nadeel was de prijs, alles was behoorlijk duur! Misschien is het normaal hoor, geen idee. We hebben in totaal 2 dingen geproefd en waren zo’n €15 kwijt, dus erg goedkoop vond ik het niet! Na ongeveer een halfuur hadden we het wel gezien en besloten we om het festival te verlaten en Amsterdam nog in te gaan!

Na een aantal uur in Amsterdam geslenterd te hebben door de winkelstraten, sloten we de dag af met sushi bij Sumo. Kon ook niet anders natuurlijk! ;)

Zondag 27 mei

Zondag sliepen we lekker uit en deden we rustig aan. Rond de middag reden we naar Vragender om lekker te brunchen bij Fox; dit kreeg ik nog tegoed voor mijn verjaardag, haha!

Broodjes, salades, warme gerechtjes en een overload aan zoete lekkernijen en vers fruit. Het is jammer dat je als lunch niet net zoveel kunt eten als avondeten omdat je minder trek hebt, maar we hebben heerlijk gesmuld! ’s Middags liepen we nog over de Meimarkt hier in het dorp en voor de rest een chille dag. Heerlijk zo’n vakantie van 2 weken, genoeg tijd om lekker bij te komen!

Fijne week allemaal!

3 Responses to “Photo Diary #54 | Eerste week vakantie, genieten geblazen!”